• Home
  • Skuteczne i efektywne zapewnienie dostępu do podręczników szkolnych

Skuteczne i efektywne zapewnienie dostępu do podręczników szkolnych

1 października 2006 Paweł Dobrowolski Analiza < 1 min

Analiza dotyczy możliwości wdrożenia w Polsce nowego programu Biblioteki podręczników szkolnych. Celem programu jest próba zaszczepienia inicjatywy korzystania, w przystępnej formie, z podręczników szkolnych. Autor prezentuje szerokie spektrum problemu. Zostały tu szczegółowo opisane konkretne postulaty, które dzięki realizacji rodziców, placówek wychowawczo – edukacyjnych i sponsorów zwiększyć mogą jakość kształcenia.

Wszystkie wymienione w analizie zasady funkcjonowania Biblioteki podręczników szkolnych oraz przytoczona argumentacja, mają zwrócić uwagę środowisk odpowiedzialnych za tworzenie i upowszechnianie systemu edukacyjnego w Polsce na problem niedostępności książek. Wiele zależy m.in. od akcji organizacyjnych, które w sposób długoterminowy wpływać mają na poprawę sytuacji.